Bra att veta

Z

Ansvarsförsäkring

Ansvarsförsäkring upp till 10 miljoner hos länsförsäkringar som täcker eventuella skador på egendom som Ren Känslas personal orsakar.

Z

Vår personal

Vår personal är under sekretess så ni kan känna er trygga i både hemmet och på företaget. Ostraffad personal
som är försäkrad genom Fora. Personalen bär arbetskläder.

Z

Kollektivavtal

Kollektivavtal kommunalanställdas förbund. Bra villkor och en bättre arbetsmiljö. Mår personalen bra gör även ditt hem/företag det.

Z

Vi har F-skattsedel

Z

Vi är momsregistrerade

Z

Miljö

Vi är miljömedvetna och städar med snälla produkter, vi försöker använda så lite kemikalier som möjligt. Vi arbetar med svanen märkta produkter så långt vi kan.

Z

Nycklar

Alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som inte går att spåra till ert hem/företag och förvaras tryggt och säkert i ett säkerhetsklassat skåp. För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni som är hemstäds kund öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att t ex gömma nycklar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting. Vi tar fullt ansvar för alla nycklar vi kvitterat ut. Nyckelöverlämning sker på vårt kontor, om vi inte kommer överens om något annat.

Z

Betalning

Fakturering sker månadsvis. Det gäller både abonnemangstjänster och enstaka uppdrag. Betalningsvillkor för privatpersoner är 10 dagar och för företagskunder 30 dagar.

Z

Skattereduktion

From den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster för dig som privat person vilket innebär att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Ren Känsla administrerar din skattereduktion med Skatteverket, avdraget får ni direkt på fakturan. Läs mer på skatteverkets hemsida.

Z

Bli kund

Innan ni blir kund börjar vi med ett besök. Vi presenterar oss och vi går igenom era önskemål, hur och i vilken omfattning ni vill ha hjälp. Besöket är kostnadsfritt och man förbinder sig inte till något.
Efter besöket hos er har vi som mål att komma igång med en uppstartstädning så snabbt som möjligt, inom en till två veckor.

När vi kommit överens om veckodag och antal timmar, kvitterar vi ut nycklar. Vi inleder alltid städningen med en grundlig uppstartstädning oavsett om ni är privat kund eller ett företag.

Z

Avbokning

För att vi ska kunna ge Er kunder bästa möjliga service samt att våra anställda kan få en så bra arbetssituation som möjligt, har vi en avbokningsregel på minst 24 timmar innan städtillfället, om inte är vi tvungna att debitera hela kostnaden. Infaller städtillfället på en röd dag kontaktar vi dig för att boka om det i den mån vi kan, vi gör alltid vårt yttersta.

Z

Uppsägning av tjänst

Uppsägningstiden för regelbundna uppdrag är 3 månader. Uppsägningstid för privatpersoner är 1 månad. Uppsägningen ska ske skriftligt.

Z

Nöjd kund garanti

Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete kommer vi självklart ut och åtgärdar det kostnadsfritt. Kom ihåg att anmäla din reklamation senast dagen efter utförd tjänst.

Vårt mål är att ni som kund ska känna en riktigt ren känsla efter att ni anlitat oss och vill rekommendera oss vidare till vänner och bekanta. Vid värvning av ny kund bjuder vi på ett städtillfälle.

033 - 41 27 37

Mån - Fre 8.00 - 17.00

info@renkansla.se

Kontakta oss

Ren Känsla AB

Getängsvägen 24 A
504 68 Borås

Telefon: 033-41 27 37
E-post: info@renkansla.se

Boka ett besök

Fyll i nedanstående kontaktformulär för att boka ett kostnadsfritt besök i Borås, Alingsås, Ulricehamn eller Tranemo med närområde.

4 + 11 =